Zegening van het Huwelijk

Aanvragen voor een huwelijksdienst ontvangen we graag ruim van tevoren. U neemt contact op met het Kerkelijk Bureau om het kerkgebouw te reserveren (033-2454694, E-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.)
Vanzelfsprekend neemt u ook contact op met de predikant.

De huwelijkszegening staat open voor alle huwelijken, ook die van partners van hetzelfde geslacht.

Ter voorbereiding van een huwelijk krijgt het aanstaande echtpaar bezoek van de ouderling die ook bij de huwelijksdienst aanwezig zal zijn. Bij deze bezoeken gaat het om kennismaking en een inhoudelijk gesprek over de betrokkenheid bij de kerk, alsmede over het geloof.

Graag wijzen wij u op de mogelijkheid voor kerkelijk meelevende leden om een huwelijk te laten bevestigen in de gewone morgendienst op zondag.

Een huwelijksdienst in de Vredeskerk met de voorganger van de Vredeskerk kan in de volgende gevallen worden gehouden:

• beide partners staan ingeschreven bij de Hervormde Gemeente Vredeskerk;
  • een van de partners staat ingeschreven bij de Hervormde Gemeente Vredeskerk;
  • geen van beide partners staat ingeschreven bij de Hervormde Gemeente Vredeskerk, maar het aanstaande echtpaar is bezig zich bij onze gemeente laten inschrijven.

In alle overige situaties zal een schriftelijk verzoek bij het College van Kerkrentmeester moeten worden ingediend voor bijvoorbeeld het mogen huren van de kerk of het vieren van een huwelijksdienst onder leiding van een andere predikant dan die van de Vredeskerk.